Külföldi továbbtanuláshoz mindenképp, de a sikeres munkavállaláshoz is szinte alapkövetelmény az angol nyelv magas szintű ismerete. Mi kell ahhoz, hogy a nyelv már ne cél, hanem eszköz lehessen? A különbség a nyelv tanulása és a nyelv hatékony alkalmazása között van.
Ehhez magabiztosság, gazdag szókincs és aktív használat szükséges. Az Engame-ben abban hiszünk, hogy a diákok belső motivációjukra építve, élményszerűen fejlődnek leginkább a nyelvtudásukban is. Ezért bizonyos programjaink kizárólag angol nyelven érhetők el, ahol a fiatalok immerzív nyelvi környezetben, inspiráló és támogató közegben, az őket érdeklő témák tanulmányozásán keresztül fejlesztik nyelvi kifejezőeszközeiket.
Teljes éves angol nyelvű programunkban minden programelem, a szakmai foglalkozások, az egyéni mentorálás és a közösségi események is angol nyelven zajlanak. A diákokat az idegen nyelvi közeg az első pillanattól arra ösztönzi, hogy nyelvtudásukat a gyakorlatba ültessék, nyelvi készségeiket a tanárainkkal és diáktársaikkal való interakciók során továbbfejlesszék, és napról napra magabiztosabban és természetesebben használják az angol nyelvet.
A negyedéves modulok egy-egy tudományterület angol nyelvű szakmai szókincsét építik, míg a készségfejlesztő órák az egyetemi életben és a munkavállaláshoz hasznos olyan kulcskészségekhez kapcsolódó kifejezéseket, mint a prezentálás, érvelés, interjúhelyzetek vagy a tudományos írás. A mindennapi kommunikáció is angolul zajlik az Engame-ben, az informális beszélgetésektől az ügyintézésen át az egyéni mentorálásig. Így lesz észrevétlenül és fokozatosan könnyed és természetes az angol nyelv használata olyan helyzetekben, amellyel a diákok később a tanulmányaik vagy munkájuk során is találkoznak majd.
A hagyományosan elterjedt nyelvtanulási módszerek a közoktatásban gyakran nem fektetnek elég nagy hangsúlyt az aktív nyelvhasználatra. Így bár a hozzánk jelentkező fiatalok nagy része jó nyelvi alapokkal érkezik meg a középiskolába, sokszor jelent kisebb-nagyobb nehézséget a magabiztos, folyékony beszéd vagy a másokkal való hatékony együttműködés. Foglalkozásaink során nagy hangsúlyt helyezünk arra, hogy a diákok saját ritmusukban, meglévő nyelvtudásukra fokozatosan építve, egymástól is tanulva és egymást támogatva haladjanak nyelvi fejlődésükben is.
A nyelviskolák gyakran jobb képzést nyújthatnak, mint a közoktatás, mégis tapasztaljuk, hogy a fókusz még ott is sokszor a száraz nyelvtanon van. Jellemző lehet, hogy a témákat nem a diákok érdeklődésére szabják, és végképp nem az ő egyéni, átgondolt hosszútávú tanulási céljait támogatják.
Nálunk a negyedévben közösen feldolgozott téma (pl. Sophomore negyedévek), vagy a diák által választott téma (pl. Junior szemináriumok) teremti meg a releváns kontextust. A nyelv mindennapos használata pedig eszköz a diák hosszútávú prioritásai, céljai eléréséhez. Így a nyelvi fejlődés a programban való előrehaladás szerves része, nem külön komponens.
Bár a programunkba való belépéshez elengedhetetlen egy bizonyos szintű nyelvtudás (a felvételi követelményeinket lásd itt), interaktív, diákközpontú módszertanunk segítségével az a diákok eltérő nyelvi szintje – mint minden más egyéni jellegzetesség – az együttműködésről és egymás támogatásáról való tanulás szerves részévé válik. Tanáraink külön figyelmet fordítanak arra, hogy a foglalkozások során a diákok esetenként eltérő nyelvi szintje ne gátolja a tanulási folyamatot. A mentorálás során, ha szükséges, egyéni fejlesztést is javasolhatnak egy-egy diáknak, amely segíthet a nyelvi nehézségek gyorsabb leküzdésében.
Több mint 1000 diákunk már elégedetten távozott tanfolyamainkról. Kiscsoportos felkészülés, egyéni odafigyelés és anyanyelvi szintű tanárok várják a jelentkezőket.