fbpx

Jelenleg több mint 13 000 magyar diák tanul külföldi felsőoktatási intézményekben Nyugat-Európában és a tengerentúlon, az elmúlt évek tapasztalatai alapján pedig a számuk továbbra is nőni fog.

Ettől függetlenül nem biztos, hogy számodra is ez a helyes döntés, hiszen vannak olyan szakterületeket, ahol világszínvonalúnak számítanak a hazai egyetemek.

Ha felmerült benned a külföldi továbbtanulás gondolata, elsőként mérlegelned kell, hogy a jelenlegi céljaidhoz és a lehetőségeidhez képest valóban ez-e a jó út.

 

Miért olyan vonzóak a külföldi egyetemek?

Külföldön tanuló diákok megkérdezésével készült saját kutatásunk szerint a legfőbb érv a külföldi továbbtanulás mellett, hogy a diákok úgy látják, jobb munkalehetőségek lesznek elérhetőek számukra a jövőben, ha diplomájukat külföldi egyetemeken szerzik.

 

Az Engame Akadémia 2017-os kutatása 500 külföldön tanuló diák megkérdezésével készült.

 

 

A legjobb külföldi egyetemek remek lehetőséget jelenthetnek számodra:

  • nemzetközileg elismert szaktekintélyektől tanulhatsz a legmodernebb tananyagokkal és módszertanokkal, jól felszerelt intézményekben;
  • multikulturális, idegen nyelvi környezetben fejlődhetsz, amiből később szakmai és személyes szinten és profitálhatsz;
  • a tanárok folyamatos támogatása, személyes odafigyelése mellett tanulhatsz és találhatod meg a számodra legjobb lehetőségeket;
  • a hazai és a nemzetközi munkaerőpiacon is nagy előnyre tehetsz így szert;
  • nem utolsó sorban pedig életre szóló tapasztalatokat, élményeket szerezhetsz.

 

Ahhoz azonban, hogy magyarként bekerülj egy jó külföldi egyetemre és meg is tudd ott állni a helyed, időben elkezdett, tudatos felkészülésre van szükség, hiszen a követelmények teljesen eltérőek lehetnek attól, amit itthon megszoktál.

 

Hogyan segít az Engame Akadémia programja?

A Prep Yeartől (8. évfolyam) a Junior évig (11. évfolyam) a fő feladatunk, hogy:

  • a közös munka során meghatározzuk a diák számára legmegfelelőbb továbbtanulási irányt,
  • fejlesszük a felsőoktatásban és a munka világában elengedhetetlen készségeket,
  • magabiztos szintre emeljük az angol nyelvtudást,
  • és mindeközben felépítsük azt a versenyeredményekből, projektekből vagy iskolán kívüli eredményekből álló portfóliót, amely lehetővé teszi, hogy a diák bekerülhessen a hozzá leginkább illő (külföldi vagy hazai) egyetemekre, és meg is állja ott a helyét.

Az alapok lefektetése után a Senior évben (12. évfolyam) még rugalmasabban foglalkozunk a diákokkal, mindenkivel a saját céljainak, igényeinek megfelelően.

Külföldi továbbtanulással kapcsolatos programelemek

Az orientációs munka már az első évfolyamoktól elkezdődik. A diák megismeri önmagát és mi őt, ennek eredményeképp a végzős évben a konkrét ország, egyetem és szak kiválasztásában is hatékonyan tudunk együtt dolgozni.

A Senior évben (12. évfolyam) külön foglalkozunk azokkal, akik nyugat-európai országok (Egyesült Királyság, Dánia, Hollandia, Németország stb.) egyetemeire készülnek, külön azokkal, akik az Oxfordi vagy a Cambridge-i Egyetemet célozzák meg, külön azokkal, akik a tengerentúlra készülnek (USA, Kanada, Ausztrália), és külön azokkal, akik hazai egyetemeken szeretnének továbbtanulni.

Minden diákunknak saját, külföldi oktatói vagy hallgatói tapasztalattal rendelkező mentora van, akihez a fix foglalkozásokon kívül is bármikor fordulhat kérdéseivel.

Aktív kapcsolatban vagyunk jelenleg külföldön tanuló vagy már végzett öregdiákjainkkal, akik minden évben megosztják fiatalabb társaikkal első kézből származó információikat, tapasztalataikat.

Kerekasztal-beszélgetéseket, Skype-interjúkat és az itthon lévő alumnival kötetlen programokat is szervezünk, hogy volt és jelenlegi diákjaink kölcsönösen segíthessék egymást.

A nemzetközi hálózat előnye, hogy ha egy fiatalabb diáknak kérdése van egy adott egyetemről, a megélhetésről, ösztöndíjakról vagy épp a munkalehetőségekről egy bizonyos országban, bármikor kapcsolatba tud lépni egy idősebb, volt Engame-es társával, aki egyszer hasonló cipőben járt.

A külföldi egyetemekre való jelentkezés során gyakran a magyartól teljesen eltérő követelményekkel kerülnek szembe a diákok. Azon túl, hogy mindenki a saját mentorával egyénileg dolgozik a felvételi folyamaton, kiscsoportos workshopokat is szervezünk, ahol a diákok a gyakorlás mellett egymást is segíthetik a haladásban.

Ilyen workshopok például a Senior évben:

  • Personal Statement Crash Course, ahol a jó motivációs levél jellemzőivel ismerkednek a résztvevők
  • Recommendation Letter Crash Course, ahol a tanári ajánlólevéllel kapcsolatban kapnak információt a diákok
  • Personal Statement Read Aloud Session, ahol a diákok a már megírt motivációs levelükre kapnak visszajelzést más diákoktól és mentoroktól
  • Interactive Course Search Workshop, ahol végignézzük, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni az egyetem- és szakválasztáskor, és hogyan tud a diák megbízható információt szerezni egy adott képzés minőségéről
  • Profile Mapping & Course Matching Workshop, ami segít eldönteni, hogy egy adott képzés a diáknak való-e vagy sem, és mennyire reálisak az esélyei a bekerülésre

A jelentkezések sikeres leadása után a hangsúly az egyéni mentorálásról a készségfejlesztő foglalkozásokra helyeződik át, amelyeket rugalmas időpontokban hirdetünk meg, hogy az iskolai feladatok és az érettségire való felkészülés mellé is beilleszthetők legyenek.

Ilyen készségfejlesztő workshopok például:

  • Academic Writing Mini Course, ahol az IELTS és TOEFL vizsgákon is elvárt esszéformátummal foglalkozunk
  • Summer Essay Workshop, ahol az Academic Writing Mini Course anyagára építve szakszövegek kritikai feldolgozásával foglalkozunk
  • Verbal Skills Lab, ahol a szóbeli kifejezőkészség fejlesztésére fókuszálunk
  • Formal Online Communication, amely egy gyorstalpaló az egyetemekkel folytatott hivatalos kommunikációról
  • Freshers Crash Course, ahol kiutazás előtt álló diákjaink kapnak gyakorlati tippeket a külföldi (egyetemi) élethez
  • CV & Cover Letter Workshop, ahol azt gyakoroljuk, hogyan érdemes megkeresni a cégeket szabad pozíciókkal, gyakornoki lehetőségekkel kapcsolatban

A tájékoztatás és készségfejlesztés mellett az őket érdeklő akadémiai, szakmai kérdésekben való elmélyülésre is lehetőséget adunk diákjainknak.

Szakterületek mentén kis létszámú mentorcsoportokat szervezünk, ahol az adott témakörben jártas szakember segítségével ismerkedhetnek meg a diákok a terület sajátosságaival. Az egyetemre való felkészülés mellett ennek orientációs szerepe is van, hiszen a diákoknak lehetőségük nyílik mélyebb bepillantást nyerni a választott szakterületbe, így újabb szemszögből is átgondolhatják, hogy a nekik legmegfelelőbb képzést választották-e.

Kiemelten foglalkozunk azzal, hogy diákjaink és szüleik minden szükséges információt megkapjanak a külföldi továbbtanulással kapcsolatban. A tanév során több alkalommal szervezünk tájékoztató előadásokat a különböző külföldi felsőoktatási rendszerekről, a felvételi folyamat következő lépéseiről, a finanszírozási kérdésekről és az ösztöndíjakról, a kiutazás előtti teendőkről és a külföldi egyetemi életet érintő általános kérdésekről.

Azon diákoknak, akik az Oxfordi vagy Cambridge-i Egyetemre szeretnének jelentkezni, a szokásos felvételi követelmények mellett komoly szakmai feltételeknek is meg kell felelniük, ezért számukra speciális felkészítést tartunk már a Junior év második félévétől.

Ebbe beletartozik például:

  • Oxford vs. Cambridge Discussion
  • The Collage System
  • Interjú workshop
  • Interjú-felkészítés és próbainterjúk
  • SAQ workshop

Az ún. Oxbridge trackről részletesebben a blogunkon olvashatsz:

Az Oxfordra vagy Cambridge-re való jelentkezéshez hasonlóan az Egyesült Államokban is szigorú feltételeknek kell megfelelniük a diákoknak, ezért számukra is külön felkészülést biztosítunk.

A US track elemei például az alábbi foglalkozások:

  • Interjú workshop és próbainterjúk
  • Common App workshop
  • Mock SAT’s

A felkészítésről részletesen alábbi blogposztunkban olvashatsz:

Évfolyamok

Prep – 8. évfolyam

Előkészítő év, ahol az iskolai stressz feloldásával, a csapatmunka alapjaival és az angolnyelv-tanulás újfajta megközelítésével foglalkozunk.

Bővebben a Prep évfolyamról >>

 

Freshman- 9. évfolyam

Ez az első év, ahol a diákok bekerülnek a középiskolába, így elsősorban olyan készségekkel foglalkozunk, amelyeket rövid távon is kamatoztatni tudnak. Ilyenek például a hatékony tanulás módszerei, az együttműködés tőlük eltérő személyiségű emberekkel vagy a reflektálás saját magukra és társaikra.

Bővebben a Freshman évfolyamról >>

 

Sophomore – 10. évfolyam

Ebben az évben kell a diákoknak fakultációt választaniuk az iskolájukban, ezért a fókusz a különböző tudományterületek megismerésére helyeződik. Elkülönülő tantárgyak helyett a kapcsolódási pontokat keressük, és a való életből vett problémákon dolgoznak a diákok.

 

Bővebben a Sophomore évfolyamról >>

 

Junior – 11. évfolyam

A hangsúly a különböző szakterületek gyakorlati oldalának megismerésére helyeződik. A diákok a témához kapcsolódó szemináriumokon vesznek részt, cégeket látogatnak meg és meghívott szakemberekkel beszélgetnek, miközben a szükséges készségeket is elsajátítják.

 

Bővebben a Junior évfolyamról >>

 

Senior – 12. évfolyam

A diák céljaihoz illő továbbtanulási ország, egyetemek és szakok megtalálásával, a felvételi anyagok összeállításával és a felsőoktatásban szükséges készségek gyakorlásával foglalkozunk. A diákok egyéni mentoruk segítségével mennek végig a felvételi folyamaton.

 

Bővebben a Senior évfolyamról >>

GYERE EL NYÍLT NAPUNKRA!

Bemutató workshop, tájékoztató előadások,  beszélgetés diákjainkkal és tanárainkkal.

december 13., 17:00