fbpx

Az első komoly munkahelyedre bekerülve te is úgy érezted, hogy mély vízbe csöppentél? 

Hogy jól jött volna, ha van lehetőséged a gyakorlásra, mielőtt élesben kell teljesítened? 

Hogy a nagy része annak, amit az iskolában a fejedbe vertek, nem készített fel a rengeteg új kihívásra?

Ha már te is így érezted, gondolj bele, milyen helyzetben lesz a gyermeked! Hozzá van szokva, hogy minden információ egy kattintásra elérhető az interneten, utána tud nézni bárminek, ezért a középiskolában tanult dolgok jó része feleslegesnek tűnik számára.

Mindeközben annyira gyorsan változik a világ, olyan gyorsan fejlődik a technológia, hogy még az azt napi szinten használóknak is nehezükre esik követni.

Ez a munkaerőpiac más, mint amibe belenőttünk. A fiatalok közül az fog tudni érvényesülni benne, aki megtanul hozzá alkalmazkodni.

 

Erre a kihívásra a közoktatás jelenlegi formájában nem képes maradéktalanul felkészíteni.

A 2000-es évek eleje óta például folyamatosan romlik a magyar diákok PISA eredménye szövegértésből, matematikából és természettudományból is.

Ez a teszt nem azt hivatott felmérni, hogy a gyerek jól bemagolta-e az anyagot (mint az iskolai dolgozatok többsége), hanem arra kíváncsi, hogy az ismereteit mennyire képes átültetni a gyakorlatba, hogyan tud belőlük következtetéseket levonni, mennyire látja az összefüggéseket. A legutóbbi, 2015-ös teszten minden területen bőven az OECD országok átlaga alatt teljesítettünk.

Az ismeret önmagában nem sokat ér, ha a diák nem tudja azt értelmezni és hasznosítani a boldoguláshoz.

 

Éppen ezért alternatív oktatási programunk egyik legfontosabb célja, hogy fejlessze azokat az akadémiai, személyes és szociális készségeket, melyek lehetővé teszik diákjaink számára, hogy a középiskola után úgy léphessenek át a felnőtt életbe, hogy magabiztosan nézhetnek szembe annak kihívásaival. Mindezzel rengeteg frusztrácótól kímélhetjük meg őket a felsőoktatás és a pályakezdés évei alatt (és utána is).

“Végre valami, ami oktatás és van kedve egy kamasznak hozzá – végre vitázhat, kíváncsiak a véleményére, partnernek tekintik (nem évszámokat kell magolni, sőt semmit sem kell magolni!!!). Jó és inspiráló a társaság, a mentora stílusát kifejezetten szereti a gyerekem.”


– Györgyi, végzett diákunk édesanyja


Hogyan segít a program?

A közoktatásban átadott ismeretanyagra építve segítünk abban, hogy diákjaink a való életben is használni tudják ismereteiket, meglássák az összefüggéseket és képesek legyenek kritikusan szemlélni a világot.

Az alábbi készségekkel foglalkozunk kiemelten programunk során:

  • tanulási technikák
  • digitális kompetenciák
  • kritikus gondolkodás
  • akadémiai esszéírás
  • kutatásmódszertan
  • prezentációs technikák
  • vitakultúra
  • hivatalos angol
  • projektmenedzsment
  • időgazdálkodás
  • visszajelzés adása és fogadása
  • célok kitűzése és elérése
  • problémamegoldás
  • vállalkozói szemlélet
  • stresszkezelés
  • proaktivitás
  • önállóság
  • önismeret
  • kreativitás
  • tudatosság
  • magabiztosság
  • asszertivitás
  • hatékony kommunikáció
  • konfliktuskezelés
  • érzelmi intelligencia
  • csapatmunka
  • döntéshozatal
  • empátia

Diákjaink és szüleik visszajelzései alapján büszkék vagyunk rá, hogy a diákok élvezettel vesznek részt a foglalkozásainkon, és tudatosabbak, magabiztosabbak és kiegyensúlyozottabbak kortársaikhoz képest.

Évfolyamok

Prep – 8. évfolyam

Előkészítő év, ahol az iskolai stressz feloldásával, a csapatmunka alapjaival és az angolnyelv-tanulás újfajta megközelítésével foglalkozunk.

Bővebben a Prep évfolyamról >>

 

Freshman- 9. évfolyam

Ez az első év, ahol a diákok bekerülnek a középiskolába, így elsősorban olyan készségekkel foglalkozunk, amelyeket rövid távon is kamatoztatni tudnak. Ilyenek például a hatékony tanulás módszerei, az együttműködés tőlük eltérő személyiségű emberekkel vagy a reflektálás saját magukra és társaikra.

Bővebben a Freshman évfolyamról >>

 

Sophomore – 10. évfolyam

Ebben az évben kell a diákoknak fakultációt választaniuk az iskolájukban, ezért a fókusz a különböző tudományterületek megismerésére helyeződik. Elkülönülő tantárgyak helyett a kapcsolódási pontokat keressük, és a való életből vett problémákon dolgoznak a diákok.

 

Bővebben a Sophomore évfolyamról >>

 

Junior – 11. évfolyam

A hangsúly a különböző szakterületek gyakorlati oldalának megismerésére helyeződik. A diákok a témához kapcsolódó szemináriumokon vesznek részt, cégeket látogatnak meg és meghívott szakemberekkel beszélgetnek, miközben a szükséges készségeket is elsajátítják.

 

Bővebben a Junior évfolyamról >>

 

Senior – 12. évfolyam

A diák céljaihoz illő továbbtanulási ország, egyetemek és szakok megtalálásával, a felvételi anyagok összeállításával és a felsőoktatásban szükséges készségek gyakorlásával foglalkozunk. A diákok egyéni mentoruk segítségével mennek végig a felvételi folyamaton.

 

Bővebben a Senior évfolyamról >>

GYERE EL NYÍLT NAPUNKRA!

Bemutató workshop, tájékoztató előadások,  beszélgetés diákjainkkal és tanárainkkal.

december 13., 17:00