fbpx

Te mikor döntötted el, mi leszel, ha nagy leszel? Biztosan tudtad, hogy ez a neked való pálya? És azt, hogy a gyakorlatban mit is kell majd csinálnod?

Megmutatta valaki, hogyan kell ehhez jó önéletrajzot, motivációs levelet írni? Hogy zajlik egy állásinterjú? Mire számíts, ha felvesznek egyetemre?

Olyan kérdések ezek, melyekre még az egyetem alatt, sőt gyakran utána is nemmel válaszolnak a legtöbben.

Az Engame Akadémia 2016-os kutatása 500 középiskolás diák megkérdezésével készült.
Az Engame Akadémia 2016-os kutatása 500 középiskolás diák megkérdezésével készült.

Pedig a pályaválasztás életünk egyik legmeghatározóbb döntése. Valószínűleg te is nap mint nap látod a környezetedben, milyen következményekkel jár, ha valaki nem találja a helyét vagy épp ki nem állhatja a munkáját: kiégés, stressz, folyamatos feszültség, ami nemcsak a szakmai teljesítményünkre, de a szeretteinkkel való viszonyunkra is komoly hatással van.

Biztosan tudsz példát az ellenkezőjére is: számtalan kutatás bizonyítja, hogy

ha valaki az erősségeinek és belső motivációjának megfelelő munkát végezhet, akkor az élete minden területén könnyebben veszi az akadályokat, és sugárzik róla, hogy jól érzi magát a bőrében.

Mindannyian úgy indulunk neki az életnek, hogy az utóbbit szeretnénk elérni. A jó hír, hogy a közhiedelemmel ellentétben nem zsákbamacska, hogy kinek sikerül és kinek nem.

Igenis tehetsz érte, hogy már a középiskolában egy olyan úton indulj el, amellyel nemcsak munkát, hanem valódi, szívvel-lélekkel végzett hivatást találhatsz magadnak.

A pályaorientációt időben kell kezdeni

A tapasztalatunk azt mutatja, hogy a diákok általában a középiskola utolsó évében, gyakran csak közvetlenül a felvételi jelentkezés leadása előtt kezdenek el gondolkozni azon, hogy mivel is szeretnének foglalkozni. A döntésüket sokszor az határozza meg, hogy mi a kedvenc tantárgyuk vagy milyen foglalkozás a legkeresettebb éppen, ez azonban hosszú távon kevesek számára bizonyul kifizetődőnek.

Az önismeret a legfontosabb tényező a pályaválasztás során. Ez még véletlenül sem azt jelenti, hogy “jó vagyok matekból, irány a közgáz” vagy “a humán tárgyak érdekelnek, elmegyek bölcsésznek, aztán meglátjuk, mi lesz.”

 

Ahhoz, hogy ennél megalapozottabb döntést tudjon hozni valaki, sok-sok impulzus, tapasztalat, ismeret szükséges a világról és saját magáról. A közoktatási rendszer – méretéből és egységesített jellegéből adódóan – nem tudja biztosítani ezt a személyre szabott tanulási folyamatot.

Ennek eredménye, hogy a hazai felsőoktatásban óriási a szakváltások és az egyetemi képzések félbehagyásának aránya.

Hiszünk benne, hogy létezik jobb megoldás. Mindenki tehetséges valamiben, ennek megtalálására és kibontakoztatására pedig konkrét módszereink vannak.

 

Ha egy diáknak a középiskola évei alatt lehetősége van feltérképezni, hogy az őt érdeklő területeken milyen munkakörök léteznek és ezek mennyire illenek a személyiségéhez, valamint tisztában van a saját erősségeivel és képes arra, hogy célokat tűzzön ki maga elé, amelyek megvalósításán tudatosan dolgozik, akkor nem kell félnünk attól, hogy az iskola kapuján kilépve elveszik a felnőtt világban.

Alternatív oktatási programunk ezt a biztonságot nyújtja.

“Annyira más, annyira üdítően eltérő, amit kínáltok attól, amit a gyerekek minden nap a magyar iskolákban tapasztalnak. Lássa meg mindenki, hogy így is lehet! Érdekesen, lelkesen, gyerekközpontúan. Nem csak azoknak hasznos, akik külföldre szeretnének menni tanulni, hanem minden, az átlagnál egy kicsit is nyitottabb, érdeklődőbb szülőnek és gyereknek.”


– Dósa Laura, végzett diákunk édesanyja

 

Hogyan segít a program?

A közoktatás 8-12. évfolyama alatt személyes odafigyeléssel, a szakterületekkel és a továbbtanulással kapcsolatos információmegosztással és rengeteg impulzus révén segítjük diákjainkat a pályaválasztásban. Emellett rengeteg készségfejlesztő foglalkozáson keresztül fedezhetik fel, miben jók, milyen területeken szeretnének fejlődni és milyen helyzetekben érzik igazán jól magukat.

Pályaorientációval kapcsolatos programelemek

Minden diákunknak saját mentora van, aki rendszeres egyéni konzultációk során segíti őt az érdeklődési körei és az erősségei felfedezésében, célok kitűzésében és megvalósításában, valamint felhívja a figyelmét a fejlődési lehetőségekre. A diák bármikor fordulhat tanácsért a mentorához.

havonta többször szakmai látogatásokat szervezünk a legkülönfélébb hazai cégekhez és szervezetekhez, ahol az ott dolgozó szakemberek mesélik el, miből áll a gyakorlatban a munkájuk, és válaszolnak a diákok kérdéseire. Az ezeken való részvétel fakultatív, de visszajelzések alapján meghatározó jelentőségű a diákok pályaválasztása szempontjából.

Minden diákunk csatlakozhat az érdeklődéséhez legközelebb álló diákklubhoz, vagy akár maga is szervezhet egyet az általa választott témában. Itt a diákok maguk döntik el, milyen kérdéseket vitatnak meg, milyen vendégelőadókat szeretnének meghívni vagy milyen eseményeket szeretnének szervezni, mentoraink pedig támogatják őket a megvalósításban.

Egy-egy terület önálló felfedezése és az abban való elmélyülés érdekében diákjaink mentori segítséggel hosszabb-rövidebb projekteket valósítanak meg, melyeket aztán be is mutatnak társaiknak. Született már így diák által szervezett pénzügyi konferencia, 90 oldalas verseskötet vagy a Magyar Tudományos Akadémián bemutatott kutatás is.

Interaktív foglalkozásaink során olyan készségek kerülnek a középpontba, mint a csapatmunka, a prezentálás, az érveléstechnika, a kommunikáció, a kutatás stb., hogy a diákok kipróbálhassák, milyen típusú feladatokat élveznek leginkább.

Havi rendszerességgel különböző területekről érkező, a munkájukat szerető szakemberrel szervezünk beszélgetést, a diákok így bepillantást nyerhetnek egy-egy szakma kulisszatitkaiba és a szakemberek életútjába is. Ez segíti őket, hogy átfogó képet alakítsanak ki a munka világáról és világos elképzeléseik legyenek az őket érdeklő szakterületek munkaerőpiaci vonatkozásairól.

A Junior (11. osztályosoknak szóló) évfolyam egyik célja a szakmai érdeklődés elmélyítése, ezért negyedévente különböző szakterületekkel foglalkozó 6 alkalmas szemináriumok közül válaszhatnak a diákok.

Az első három év eredményeit az utolsó évben aratjuk le. Végzős diákjainknak az érdeklődési köreik leszűkítésében, a számukra legmegfelelőbb egyetem és szak kiválasztásában, az egyetemi évek során legfontosabb készségek (pl. akadémiai esszéírás, kutatásmódszertan stb.) fejlesztésében és az egyetemi felvételi anyagok elkészítésében segítünk. Diákjaink többsége a világ vezető egyetemein tanul tovább, nemzetközi tapasztalattal rendelkező mentoraink a külföldi felvételi folyamat minden lépése során támogatják őket (a külföldi továbbtanulási szándék azonban nem feltétele a programban való részvételnek).

Diákjaink és szüleik visszajelzései alapján büszkék vagyunk rá, hogy a diákok élvezettel vesznek részt a foglalkozásainkon, és tudatosabbak, magabiztosabbak és kiegyensúlyozottabbak kortársaikhoz képest.

Évfolyamok

Prep – 8. évfolyam

Előkészítő év, ahol az iskolai stressz feloldásával, a csapatmunka alapjaival és az angolnyelv-tanulás újfajta megközelítésével foglalkozunk.

Bővebben a Prep évfolyamról >>

 

Freshman- 9. évfolyam

Ez az első év, ahol a diákok bekerülnek a középiskolába, így elsősorban olyan készségekkel foglalkozunk, amelyeket rövid távon is kamatoztatni tudnak. Ilyenek például a hatékony tanulás módszerei, az együttműködés tőlük eltérő személyiségű emberekkel vagy a reflektálás saját magukra és társaikra.

Bővebben a Freshman évfolyamról >>

 

Sophomore – 10. évfolyam

Ebben az évben kell a diákoknak fakultációt választaniuk az iskolájukban, ezért a fókusz a különböző tudományterületek megismerésére helyeződik. Elkülönülő tantárgyak helyett a kapcsolódási pontokat keressük, és a való életből vett problémákon dolgoznak a diákok.

 

Bővebben a Sophomore évfolyamról >>

 

 

Junior – 11. évfolyam

A hangsúly a különböző szakterületek gyakorlati oldalának megismerésére helyeződik. A diákok a témához kapcsolódó szemináriumokon vesznek részt, cégeket látogatnak meg és meghívott szakemberekkel beszélgetnek, miközben a szükséges készségeket is elsajátítják.

Bővebben a Junior évfolyamról >>

 

 

Senior – 12. évfolyam

A diák céljaihoz illő továbbtanulási ország, egyetemek és szakok megtalálásával, a felvételi anyagok összeállításával és a felsőoktatásban szükséges készségek gyakorlásával foglalkozunk. A diákok egyéni mentoruk segítségével mennek végig a felvételi folyamaton.

Bővebben a Senior évfolyamról >>

GYERE EL NYÍLT NAPUNKRA!

Bemutató workshop, tájékoztató előadások,  beszélgetés diákjainkkal és tanárainkkal.

december 13., 17:00