Ladóczki Judit: Generálni akartunk egy céges kihívást a diákoknak
Az Engame Akadémián a legutóbbi “Full Day Event” keretén belül most az üzleti, cégen belüli élet volt a fókuszban: egy belga csokoládégyártó cég működésének szimulációján vehettek részt a diákok. Az előkészületekről, a cégműködés bemutatásának fontosságáról az orientációban és a diákok visszajelzéséről kérdeztük Ladóczki Juditot, oktatási koordinátorunkat.
Milyen gyakran van Full Day Event az Engame-ben? Miben volt ez más, mint a korábbi alkalmak?
Minden évben volt orientációs témában Full Day Event, de eddig workshopok formájában tartottuk meg, mely magában foglalta az alábbiakat: személyiségteszt, önismeret, orientációs workshop. Ezeket blokkokra bontottuk, a diákok 2-3 foglalkozáson vettek részt. Idén arra jutottunk, hogy egy más felépítésű napot szerveznénk a diákoknak, ezért kitaláltunk egy képzeletbeli céget, melynek a szimulációjáról szólt a mostani esemény. Ez azért jó, mert általánosságban kapcsolódik a karrier témaköréhez, illetve orientációban is fontos, mert egy szervezet több szegmensébe beleláthattak a diákok.
Milyen céget találtatok ki a diákoknak?
Egy belga csokoládégyártó cég működéséről szólt a mostani alkalom. Ismertetőt írtunk a cégről, részletesen kidolgoztuk a misszióját, a történetét, a szlogenjét, megalkottuk a logóját és az egyes részlegeknek a munkáját is részletesen megírtuk.
A diákok a különböző részlegekhez csatlakozhattak attól függően, melyik érdekelte őket: előállitás, jogi osztály, marketing, pénzügy, hr és sales. Az eddigi leglátogatottabb esemény volt a mostani!
Mi volt a nap menetrendje?
Először ismertettük a céget, mindegyik részlegvezető elmondta nagy vonalakban, mit csinálnak az ott dolgozók. A részlegvezetők az Engame tanárai voltak. Meghatároztuk, hogy mely részlegen hány alkalmazott dolgozhat, a diákok kaptak egy cetlit, és ha nem voltak elégedettek az általuk kapott részleggel, akkor egymás között kellett cserélniük. Igyekeztünk természetesen figyelembe venni, hogy melyik diákunkat milyen munkakör érdekelheti.
Ezt követően volt egy kb. 60 perces tréning, amely arról szólt, mivel foglalkoznak az egyes osztályok, bemutattunk olyan feladatokat, amik a munka közben előkerülhettek vagy problémaként felmerülhettek.
Az ebédszünet után következett a kétórás szimuláció. Mindegyik részlegnek volt egy tervezete, hogy mivel foglalkoznak két órán át a diákok, pl. a marketinges csapat egy CSR kampányon dolgozott, a HR részlegen interjúszimulációban vettek részt a diákok – felosztva a társaságot interjúalanyokra és interjúztató csapatokra -, a jogi osztály védőbeszédet írt, amikor beperelték a céget, a gyártóknak a csokoládé előállításán kellett dolgozniuk, a sales csapatban pedig az elevator pitch volt nagyon izgalmas, amely arról szólt, hogy addig kellett eladniuk az ötleteiket a sales-en dolgozó diákoknak, amíg felértek a harmadik emeletre a lifttel! Beépítettünk több csavart, mely megnehezítette az ügymenetek gördülékenységét, bemutatva azt, hogy a való életben is sokszor így működik egy cég élete. Például amikor beperelték a céget, akkor azt kellett kitalálni, hogy a jogi osztálynak a cégen belül kivel kell erről kommunikálnia és hogyan lehet közösen együttműködve megoldani a problémát.
Mi volt ennek a szimulációnak a célja?
Generálni akartunk egy kis kihívást, melynek segítségével szerettünk volna kicsit közelebb hozni olyan munkaköröket, mint pl. a sales vagy a HR, hogy a diákok megismerjék, mit foglalnak magukban az egyes munkakörök. Az, hogy nemcsak meghallgatják, hanem példákon keresztül megtapasztalhatják azt, hogy az egyes munkafeladatok mit jelentenek, segítségükre lesz a későbbi karrierút helyes kiválasztásban is. Mindemellett igen fontos volt rámutatni arra, hogy a cégen belül az osztályoknak nagyon fontos kommunikálnia egymással. Voltak olyan kihivások is, melyek a diákok talpraesettségét mérték (pl. amikor az összes laptop “elromlott”, de valahogyan meg kellett oldani, hogy tovább tudjunk dolgozni, vagy amikor munkaerő-áthelyezés történt és felborult az egyes osztályok működésének addig megszokott rendje).
A szimuláció után minden résztvevőnek ki kellett töltenie egy személyes reflexiós lapot, mely arról szólt, mit tanult a nap során, illetve mik voltak számára könnyebb és nehezebb feladatok, helyzetek. Ezt követően minden részlegből egy diák összefoglalta mindenkinek, mi történt az adott részlegen aznap, hogyan oldották meg a feladataikat, bemutatták, min dolgoztak, pl. a marketing csapat a kampányvideóját mutatta be, az előállító részleg pedig mindenkit megkínált a csokiból, melyet készítettek.
Nagy eltérés volt a különböző részlegek között a tekintetben, hogy mennyi útmutatást kaptak?
Mindegyik részlegen önjáróak voltak a diákok, inkább csak terelgetni kellett őket. A tréninget pont ezért tartottuk, hogy képben legyen mindenki azzal, mit várnak tőlük az egyes részlegek vezetői. Konkrét feladatok kiosztása, időbeli emlékeztetés történt a tanárok részéről, illetve ha nagyon elakadtak a feladatmegoldásban a diákok, akkor természetesen segítettek nekik, de a munka nagy részét önállóan oldották meg. Mindenkire nagyon büszkék voltunk a nap végén!
Sikeres volt összességében a nap? Milyen visszajelzések érkeztek a diákoktól?
Nagyon hamar megtalálták azokat a szerepeket, amelyek az egyes csapatok képviselőihez tartoztak, olyan vitákat folytattak egymással, melyek a való életben is előfordulnak a cégeknél. A visszajelzések alapján is elmondható, hogy nagyon jól sikerült, sokak véleménye szerint kihívást jelentett a káoszban megoldást találni, de közben nagyon élvezetes volt a munka. A csapaton belüli kommunikáció nagyon jól működött, de a cégen belül nem, ami szintén egy általános jelenség és jó, hogy ezzel már most találkoztak a diákok a szimuláció keretén belül.
Te is keresed még a neked való hivatást? Szeretnéd látni, hogy működnek különböző cégek belülről? Oktatási programunk egyik legfőbb eleme az, hogy segítsünk neked megtalálni a helyed a világban.
Gyere el következő nyílt napunkra és ismerj meg minket!
Regisztráció a nyílt napra >>
Címkék:business, Full Day Event, interjú, pályaorientáció
2 megjegyzés