“Hatévesen azt mondtam, hogy businesswoman akarok lenni” – Mit tervez Amélie most, az Engame Akadémia után?

Már kislányként határozott elképzelései voltak a karrierjéről. Az Engame Akadémiának köszönhetően közelebb került álmai megvalósításához, miközben arra is rájött, hogy jövője elsősorban az ő kezében van. Mely készségei fejlődtek a leginkább az akadémián? Hol fog továbbtanulni, és hogyan tervezi a pályáját? Ismerjétek meg Robert Amélie végzős gimnazista történetét, aki évek óta tudatosan készül a sikeres felnőttkorra!

Mesélnél magadról: melyik suliba jársz, és mit csinálsz a szabadidődben?

12. osztályos vagyok az Óbudai Árpád Gimnáziumban. Matematika szakos osztályba járok, vagyis emelt óraszámban tanulom a matekot. A suliban tagja vagyok a diáktanácsnak, és mellette a médiacsapatnak, ami például azt jelenti, hogy az iskolai ünnepségeken mi készítjük a fotókat. Hobbim a hip-hop tánc, és az Engame Akadémia is egy kedvenc szabadidős elfoglaltságom, szóval unatkozni nem szoktam.

Gyerekkorodban mi szerettél volna lenni, milyen foglalkozások tetszettek?

Hatévesen hallottam valahol azt a szót, hogy „businessman”. Akkor odafordultam az anyukámhoz, és mondtam neki, hogy én „businesswoman” szeretnék lenni. Valószínűleg nem tudtam, hogy mit jelent, de azt is ekkoriban találtam ki, hogy az Oxfordi Egyetemre szeretnék járni.

Hogyan változtak azóta a terveid?

Az Engame Akadémia segített abban, hogy megtaláljam, mit szeretnék valójában. Úgy tervezetem, hogy az Oxfordra jelentkezem, ezért egy olyan programhoz csatlakoztam, ami ami a legszelektívebb egyetemekre készíti fel a diákokat. A mentorálások során arra biztattak minket, hogy alaposan járjunk utána, milyen a kiszemelt hely, és gondoljuk át, mivel szeretnénk foglalkozni, utóbbiban rávezető kérdésekkel is segítettek. Ezek hatására vált világossá, hogy az Oxfordi Egyetem nem az az intézmény, amely a leginkább segítene a céljaim elérésében. Végül a „AI, Data and Management Sciences” területet néztem ki, ami kombinálja a „business womanséget” az informatikai és matematikai háttértudással.

Mióta vagy Engame-es diák? Hogy látod, miben fejlődtél azóta?

A mostani a második évem az akadémián, és a legjelentősebb változás az, hogy sokkal nyitottabbá és kommunikatívabbá váltam, amit főleg a nyilvános beszéd és társalgási készségeket fejlesztő óráknak köszönhetek. Nagy mérföldkő volt nekem ezzel kapcsolatban, hogy részt vettem a Diákszónok Konferencián, ahol 80 ember előtt kellett 10 percig beszélnem. Hatodikos koromban még remegett a kezem a félelemtől, ha ki kellett állnom mások elé, de mára megszerettem a szereplést, és ismeretleneket is magabiztosan szólítok meg. Az angol beszédem is sokat fejlődött, hiszen az akadémián minden angolul zajlik.

Mik voltak a legjobb élményeid, illetve a legnagyobb kihívások az Engame-es évek során?

A Diákszónok Konferencia mellett maradandó élmény volt a tavalyi Startup Challenge nevű, középiskolásoknak szóló startupverseny. Egy vállalkozási ötletet kellett kidolgozni és prezentálni egy szakmai zsűri előtt, amiben befektetők is voltak. Nem nyertünk, de izgalmas és tanulságos tapasztalat volt, mert betekintést adott abba, hogy hogyan működik egy cég. A verseny résztvevői közül néhányan azóta meg is valósították a versenyen bemutatott ötletüket. Legnagyobb nehézséget őszintén szólva nem tudok említeni, mindig felszabadultan és lelkesen veszek részt az akadémia programjain. A mentorok mindig egyenrangú partnerként kezelnek bennünket, amitől azt érezhetem, hogy az én kezemben van a jövőm, és ez nagyon motiválóan hat rám. Emellett nagyon jó kapcsolatokat építettem: ügyvédtől a fizikusig szinte minden szakmából van kihez fordulnom, ha segítségre lenne szükségem. Talán az jelent néha kihívást, hogy egy iskolán kívüli elfoglaltságról van szó, amit össze kell egyeztetni más teendőkkel.

Mi tetszett a legjobban az Engame Akadémia nyújtotta lehetőségek közül?

A Gavel Club tetszett a legjobban, ahol a nyilvános beszédet fejlesztik és gyakorolják a tagok. Ilyenkor például kaptunk egy témát, amiről spontán, 2-3 percig kellett beszélni, és az volt a lényeg, hogy folyamatosan mondjuk azt, ami az eszünkbe jut. Az Introduction to Economics című szemináriumot is hasznosnak találtam, mert megtanulhattam a gazdaság működésének az alapjait. Az Introduction to Law című szemináriumon pedig arról tanultunk, hogy hogyan kell szerződést készíteni, de egyszer eljátszottunk egy bírósági tárgyalást is.

Van olyan céglátogatás, vagy „Meet the expert” alkalom, ami maradandó élmény volt számodra?

A céglátogatások közül egy úgynevezett „job shadowing experience” volt a legmaradandóbb. Végig követhettem egy alapkezelő munkatársainak két napját, elmagyarázták, hogy milyen feladatokat végeznek, részt vehettem a megbeszéléseiken és még az ebédszüneteket is velük tölthettem. Olyan volt, mintha a csapatuk tagjává váltam volna arra a rövid időre, ami középiskolásként egyedi lehetőség. Több nagyvállalathoz ellátogathattunk, ami szerintem azért hasznos, mert vannak munkakörök, amelyekről iskolásként nem hallunk, miközben lehet, hogy nekünk való lenne. A „Meet the expert” alkalmakat is szerettem, a kedvencem az volt, amikor egy biomérnök mesélt a szakmájáról. Bár nem tervezem, hogy erre a pályára lépnék, érdekes volt belelátni a munkájába.

Milyen egyetemi ajánlatokat kaptál a képzés végére? Melyiket fogadtad el, és miért?

Öt franciaországi egyetemre jelentkeztem, és nagyon hálás vagyok az Engame Akadémiának, mert mindegyikre sikerült felvételt nyernem, ráadásul több helyre ösztöndíjjal. Franciaország mindig közel állt a szívemhez, mert félig francia származású vagyok. Végül két párizsi egyetem közös képzési programját választottam, ami olyan területeket kombinál, mint a gazdaságtudomány, a mesterséges intelligencia és a logisztika. Általánosabb menedzsment szakokban is gondolkodtam, de végül arra jutottam, hogy szeretnék valamilyen specializált tudást szerezni.

Mik a további terveid?

Szeretném majd elvégezni a mesterképzést is, de még nem tudom, hogy a data science vagy a menedzsment irányt választom. Az egyetem után el tudom magam képzelni egy global projekt menedzsment pozícióban, vagy saját céget is szívesen alapítanék, bár konkrét tervem egyelőre nincs. Az egyetem arra is jó lehetőség lehet, hogy kitaláljak egy jó vállalkozási ötletet és partnereket gyűjtsek a megvalósításhoz. Annak pedig különösen örülnék, ha lenne lehetőségem több országban dolgozni, és a munkám kapcsán körbeutazhatnám a világot.


Képzéseinken diákjaink segítséget kapnak a tudatos pályaválasztásban, a tanulmányaikat és karrierjüket támogató készségek fejlesztésében, a magabiztos angoltudás elsajátításában, majd pedig álmaik egyetemére való bekerülésben – akár itthon, akár külföldön. Felkeltettük az érdeklődésed? Látogass el nyílt napunkra és ismerd meg középiskolásokat támogató, alternatív oktatási programunkat.

Hasonló cikkek