Alternatív, egész éves oktatási programunk során kiemelt fókuszba helyezzük a különböző szakmai programokon való részvétel lehetőségének biztosítását. Fontosnak tartjuk, hogy diákjaink minél több és minél változatosabb módon tudják megismerni, kibontakoztatni saját erősségeiket és érdeklődési körüket. Ezek a programjaink fakultatívak, azonban nagyon ajánljuk a részvételt, hiszen remek lehetőség a fejlődésre, tapasztalatszerzésre.
Szakmai programjaink közé tartoznak a céglátogatások (Field Tripek), amelyeket a legkülönfélébb hazai és külföldi cégekhez és szervezetekhez szervezünk. A Field Tripeken diákjaink interaktív módon ismerik meg a cégek működését és kulisszatitkait, valamint a kérdéseiket is feltehetik. A visszajelzések alapján a céglátogatások meghatározó jelentőségűek a pályaorientáció szempontjából. Ebben a blogcikkben összegyűjtöttük Nektek a 2023/2024-es tanév első félévének alkalmait.
Wigner Fizikai Kutatóintézet
A HUN-REN Wigner Fizikai Kutatóközpont 2012-ben jött létre a MTA KFKI Részecske- és Magfizikai Kutatóintézet és a MTA Szilárdtestfizikai és Optikai Kutatóintézet egyesülésével. Magyarország legnagyobb fizikai kutatóközpontjában a kutatók olyan izgalmas problémákkal foglalkoznak, mint a kvantumtechnológia, részecskefizika, űrfizika, és még sok más. A kutatóközpont küldetése nem csupán a hazai bázison végzett kísérletek, hanem nemzetközi kutatások koordinálása is. Mindeközben kiemelkedő eredményeket érnek el az elméleti kutatások terén úgyszintén. Két intézet, mintegy 40 kutatócsoportja az apró részecskéktől a világűr problémáin át kalandozik, izgalmas betekintést nyújtva a fizikai kutatások sokszínű világába.
A KFKI telephelyén láttak minket vendégül a Wigner kutatói, egy igazán színes, színvonalas programmal készültek nekünk:
- Vaclav Hanus PhD tudományos munkatárs egy rövid előadásban osztotta meg velünk kutatói életútját, saját karrierjének kihívásait, valamint bevezetett minket a lézerekkel kapcsolatos kutatások izgalmas világába. Sőt, néhány lézert magunk is kipróbálhattunk!
- Barna Dániel PhD, tudományos főmunkatárs pedig a részecskegyorsítók világába kalauzolt minket. Mesélt a mágnesek technológiájáról, a felmerülő kihívásokról, bemutatta legújabb kutatását, és még az orvosi vonatkozásokról is beszélgettünk vele.
Diákjaink rengeteg kérdéssel érkeztek, és lelkesen próbálták ki a különböző eszközöket.
MITO
A Mito egy budapesti kommunikációs ügynökség. Négy üzletágban tevékenykednek, novemberi céglátogatásunk során lehetőségünk nyílt ezek közül kettővel közelebbről megismerkedni.
A Mito Creative egy reklámügynökség, többek között a közösségi stratégia kifejlesztésével foglalkoznak. Céljuk olyan dolgok létrehozása, amelyek emlékezetesek lesznek, az influencer kampányok, digitális kutatások és integrált kommunikáció révén.
A Mito Performance egy digitális marketing ügynökség. Az integrált, teljesítményvezérelt megoldásokra specializálódnak, ügyfeleik e-kereskedelmi erőfeszítéseinek fellendítésére és finomhangolására. Széles skálájú webáruház és online konverzióval kapcsolatos szolgáltatásokat nyújtanak, mint például forgalom generálása, értékesítés, új lead-ek szerzése vagy az összesített teljesítmény elemzése és optimalizálása.
A nagynevű márkákkal nemzetközi piacon is dolgozó szervezet kollégái meséltek nekünk a különböző feladatokról és munkakörökről. Néhány kedvenc kampányanyaguk megtekintése után az irodában is körbevezettek bennünket.
A diákoknak nagyon tetszett az ügynökség közvetlen hangulata, rengeteg kérdésük volt a különböző kampánytípusok létjogosultságáról, kampányok eredményének méréséről és az ott dolgozó kollégák korábbi tapasztalatairól, tanulmányairól.
UX Studio
Az UX Studio egy olyan cég, ami a felhasználói élmény és webdesign területén tevékenykedik. Kiemelkedő UX csapatuk olyan digitális termékek felhasználói élményét tervezi meg, mint például alkalmazások vagy weboldalak. Az agilis tervezési folyamatuk során minden lépésüket olyan felhasználói visszajelzések alapján hajtják végre, amelyeket saját UX kutatóik gyűjtenek. Ügyfeleik között megtalálhatók olyan ismert márkák, mint a HBO, Liligo, LogMeIn, Wizz Air, és még sok más sikeres cég világszerte!
Decemberben jártunk náluk. Látogatásunk során a tervezői csapatból Csontos Anna-Zsófia UX researcher, Hohmann Ervin és Danis Mustafin UI/UX designerek, a saját termékeikkel foglalkozó csapatból pedig Holicska Janka UI/UX designer tartottak nekünk előadást a cég működéséről. Beszéltünk arról, hogy milyen szolgáltatásaik vannak, miképpen folyik egy napjuk a cégnél és hogyan is néz ki egy web design tervezés. Az előadást saját, aktuális példákkal tették még érthetőbbé és izgalmasabbá. Arról is meséltek, hogy hogyan kerültek a céghez, mi vitte őket a UX felé.
A diákok érdeklődve figyeltek, sokat kérdeztek a megélhetési, karrier lehetőségekről, a különböző projektekről és a portfólió készítésről.
Hevér Dániel – Valami madarak
Decemberben ellátogattunk a Művész Moziba, ahol részt vettünk a „Valami madarak” című film vetítésén diákjainkkal, akik érdeklődnek a filmes világ iránt. A film után egy beszélgetésre került sor Hevér Dániel rendezővel (aki már több mint négy éve szemináriumvezető és mentor az Engame Akadémián) és Kertész Zsanett forgatókönyvíróval, akik csatlakoztak hozzánk.
A következő másfél órában részletesen beszélgettünk a film készítésének körülményeiről, általánosságban a filmkészítésről, a rendező és forgatókönyvíró munkájáról, valamint arról, hogy hogyan találtak rá a pályájukra.
A film készítése összesen 5 évig tartott, míg maga a forgatás mindössze egy hónapig. A beszélgetés során kiderült az is, hogy „a kezdőknek ihletre van szükségük, a profiknak pedig határidőre”. Izgalmas tanulságként elhangzott az is, hogy a szereplők nevein 5 másodpercnél többet nem érdemes gondolkodni, mivel a karakter fejlődésével együtt alakul majd a név is.
A diákok aktívan részt vettek a beszélgetésben, és kérdéseikkel tovább mélyítették az élményt. Annak ellenére, hogy már késő volt, senki sem sietett haza, és a kérdések sorozata véget nem érőnek látszott.
Nagyon büszkék vagyunk Danira és Zsanettra, hogy összehozták ezt a szuper filmet. Örülünk, hogy picit mi is részese lehettünk az ő történetüknek azáltal, hogy másfél éven át az Engame Akadémia irodájában dolgoztak a filmen.
Supercharge
A Supercharge az egyik leggyorsabban növekvő technológiai vállalat Európában. Több mint 200 digitális szakértő alkotja belső csapatukat az európai és észak-amerikai irodáikban, akik közös szenvedélyüknek tartják a jobb jövő felfedezését és építését.
Viselkedéstudományt, látomásos tervezést és egyedi technikai kompetenciát ötvöznek annak érdekében, hogy ügyfeleik üzletének növekedését, hatékonyságát és ellenálló képességét ösztönözzék. Hisznek abban, hogy az innováció csapatmunka eredménye: stratégáik, tervezőik, fejlesztőik és mérnökeik vállvetve dolgoznak azért, hogy tegnap még lehetetlennek tűnő dolgokat tegyenek lehetővé. Itthon például, többek között ők fejlesztik a Budapest Go alkalmazást is.
A Field Trip különösen izgalmas volt, mert egyik vendéglátónk, Nógrádi Ádám, aki Technical Product Owner-ként dolgozik a cégnél, az Engame Akadémia legelső diákja volt 2010-ben. Akkor a segítségünkkel a Manchesteri egyetem informatika szakára vették fel. Megtudhattuk, az alapképzés során rájött, hogy bár szereti az informatikát, nem szeretne fejlesztőként dolgozni. Ennek megfelelően elvégezte a Technology Management mesterképzést a UCL-en és azóta informatikai projekt menedzserként dolgozik. Ez kifejezetten jó lehetőség azok számára akiket a technológia mellett az üzleti oldal is érdekel és szeretnének emberekkel is foglalkozni.
Még két vendéglátónk pályaorientációjáról tudhattunk meg többet az eseményen, Horváth Levente és Matt Dunn mesélt, hogy hogyan kötöttek ki a Supercharge-nál és hogyan alakultak tanulmányaik és karrierjük. Mindkettőjüknél nagy szerepe volt egy olyan projektnek, amit még a középiskolai éveik alatt csináltak. Nem véletlenül csinálnak az Engame-ben is projekteket a diákjaink minden évben!
Az előadások után rengeteg kérdés érkezett a diákjainktól, majdnem egy órával túlnyúltunk a tervezett időkereten.
Telex Akadémia
A Telexet bizonyára a legtöbben ismeritek, így nem szükséges olyan részletességgel bemutatni. A mi történetünk szempontjából viszont lényeges, hogy fontos lépést tettek 2022-ben: elindították oktatási központjukat, a Telex Academy-t, amit már a Telex indulása óta terveztek. Ingyenes programokkal segítik a tájékozott médiafogyasztást és a médiaalkotó-képességet a fiatalok körében. Országbeli és határokon túli 15-25 éves diákcsoportokat is örömmel fogadnak. A program keretein belül rendhagyó módon egy teljes napos látogatásra nyílt lehetőségünk.
A délelőtt során egy médiaismereti foglalkozás nyitotta meg a programot, ahol az újságírói munka lépéseit és a médiafogyasztási szokásokat vitattuk meg. A résztvevő diákok főként az Instagramot használják, ahol nemcsak híreket olvasnak, de követnek online újságokat is. Az újságírók feladatai közül az információgyűjtés tűnt a diákok számára a legizgalmasabbnak, bár a cikkek megírása is sokakat érdekelt. Szalma-Baksi Ferenc, a Telex újságíró-szerkesztője bemutatta a lap működését és az irodában való körbevezetés során érdekes dolgokat mesélt az újságírók életéről. A délelőtt egyik kiemelkedő eseménye volt a belföldi csapat értekezlete, ahol a következő napok témáit vitatták meg. A látogatás után a tanulást új helyszínen folytattuk, ahol a hírérték és hitelesség kérdéseit jártuk körbe. Különböző cikkek elemzésével mi is gyakoroltuk, hogyan tudjuk azonosítani, hogy egy cikk hiteles-e.
Ebéd után pedig egy nagyon izgalmas gyakorlati feladat várt a diákokra. Négy kis csapatban kezdték meg a munkát, hogy a szelektív hulladékgyűjtés témakörében elkészítsék anyagaikat. A négy csapatnak négy különböző szerepe volt, négyféle módon dolgozták fel a témát. Voltak írók, fotósok, videósok és social médiások. A Telex munkatársai mentorálták az izgalmas folyamatot, amit nagyon élveztek a diákok. Végül az elkészült anyagokat közösen értékeltük.
A nap folyamán nagyon sokat tanultunk és remek élményekben volt részünk. A Telexes céglátogatásunkról bővebben is olvashattok egy másik blogcikkünkben.