Évfolyamok

Egész éves programunkban a jól körülhatárolható tanulási célokkal rendelkező foglalkozások minden évfolyamon más fókuszt kapnak. A különböző évfolyamokon hangsúlyosan megjelenő ismereteket és készségeket úgy integráltuk a tananyagba, hogy a fokozatosság megjelenjen mind az elsajátítandó tudást, mind az egyre önállóbb és függetlenebb Engame-es órarend összeállítását tekintve.

Negyedéves modulok

Az Engame Akadémián a tanévet negyedévekre tagoljuk. A program gerincét adó modulokat minden évfolyam számára a korosztály sajátosságainak és igényeinek megfelelően építjük fel. Interaktív kiscsoportos foglalkozásainkon a diákok akadémiai kompetenciákat és egész életük során hasznos személyes és interperszonális készségeket sajátíthatnak el.

Téged melyik évfolyam érdekel?

Freshman évfolyam

A Freshman évben a kooperatív tanítási módszerekre építve állítottuk össze a workshopok vázát. Nagy hangsúlyt fektetünk az együttműködés, a kommunikációs készségek, a kreativitás, a prezentációs készségek, illetve a gondolkodási-és íráskészség fejlesztésére. A foglalkozások fontos eleme, hogy a csoportok minden negyedévben egy közös projektet fejlesztenek, melyeket az egész évfolyam számára közös eseményen prezentálnak is.
A Freshman évben a diákok biztonságos közegben, egész évben ugyanabban a csoportban és tanárral haladnak. A csoportvezetőjük egyben a mentoruk is, így az egyéni célok meghatározásán és megvalósításán túl hatékonyan reflektálnak a csoportmunkára is.

Példa a Freshman évből:
A “Foodpreneurs” témájú negyedévben a 3-4 fős csapatok feladata az, hogy egy startup versenyre készüljenek. Be kell mutatniuk éttermi koncepciójukat, és meggyőzni a befektetőket, hogy az ő kínálatuk, marketing stratégiájuk, üzleti tervük a legjobb. Az értékelésnél fontos szempont az ötlet fenntarthatósága és megvalósíthatósága. Az úgynevezett pitch-ekre való felkészülés során a diákok a vendéglátás világáról is érdekes és naprakész tudást sajátítanak el. A csoportban általában mindenkit más-más részterület foglalkoztat igazán, így ennek megfelelően osztják szét a feladatokat. Az aktív együttműködés, stratégiai gondolkodás, írás, prezentációs készségeik, valamint kreativitásuk folyamatos fejlesztése elengedhetetlen ahhoz, hogy sikeresen meggyőzzék a szakmai zsűrit.

A tanév végére ebben fejlődnek diákjaink:

Tudatosabban gondolkoznak önmagukról és a jövőjükről

Fejlődnek magabiztosságukban és stresszkezelésben

Képesek lesznek csapatban dolgozni, meggyőzően érvelni

Elsajátítják a nyilvános beszéd és a prezentálás alapjait

Megtanulnak komplex angol szövegeket értelmezni és akadémiai esszét írni

Sophomore évfolyam

A Sophomore évben az interdiszciplináris szemléletben megalkotott, tematikus workshopok képezik a diákok fő tevékenységét. Ezeken egy-egy témát körüljárva ismernek meg a diákok nagyobb tudományterületeket, azokhoz kapcsolódó szakmákat, és nem utolsó sorban az ezek közötti átjárhatóságot, összefüggéseket is. A témákhoz kötődő ismereteken túl, a legfontosabb cél a kritikai gondolkodás megalapozása.
Ezen az évfolyamon már kifejezetten készségfejlesztés fókuszú órákon is részt vesznek diákjaink. Ilyenek az akadémiai írás és a médiaműveltség fejlesztésére irányuló, illetve a továbbtanulással kapcsolatos alap információkat lefedő foglalkozások.
A Sophomore évben megjelenik az óráktól független, egész tanévre kiterjedő projektmunka is, amelyet párban valósítanak meg a diákok. A kutatás, művészet, technológia, szervezés és üzlet típusú projektek fejlesztését a mentorálási folyamaton kívül az erre specializált workshopok is támogatják. Az év végi Project Fair keretein belül a Sophomore és Junior diákok együtt prezentálják saját munkáikat.

Példák a Sophomore évből:

  • A Városok témájú negyedévben a diákok a következő területeket, jelenségeket, kihívásokat járják körül: városfejlesztés, innováció, lakhatási problémák és hajléktalanság, köztéri művészet és aktivizmus, légszennyezés, hulladékmenedzsment, élhető városok, fenntarthatóságra törekvő cégek.
  • A Médiaműveltség készségfejlesztő foglalkozásokon játékos formában szereznek ismereteket az álhírekről, illetve arról, hogy miként tudják ezeket megkülönböztetni a valódi információkat közlő tartalmaktól.

A tanév végére ebben fejlődnek diákjaink:

Megismernek különböző tudományterületeket és a köztük lévő összefüggéseket

Megtanulnak több nézőpontból vizsgálni adott kérdéseket és kritikusan gondolkozni

Eredményesebb problémamegoldókká válnak (egyéni-, csapat- és projektmunka kereteiben is)

Választékosabban fejezik ki magukat angolul, fejlődik a tudományos szókincsük

Megtanulnak komplex szövegeket értelmezni, esszét írni és érvelni angolul

Freshmore évfolyam

A Freshmore online évfolyam különlegessége, hogy a kilencedikes és tizedikes diákok közösen vesznek részt a foglalkozásokon. Ezen az évfolyamon a téma alapú oktatási módszer alapján épülnek fel a negyedévek. Minden negyedévben egy-egy hétköznapi témát járunk körül, amelyen keresztül diákjaink betekintést nyernek a körülöttük lévő világ problémáiba és azok megoldási lehetőségeibe, így széles látókörre tesznek szert és képesek lesznek tudatosabb döntéseket hozni. Megismerik, hogyan kapcsolódnak különböző tudományterületek ezekhez a témákhoz és egymáshoz, illetve valódi szakmákhoz.

Példa a Freshmore évből:
Az Zene témájú negyedévben a diákok a következő tudományterületeket és jelenségeket, azok kapcsolódásait járják körül: pszichológia (a zene hatása az agyra), fizika, matematika (zene vagy zaj, hanghullámok keletkezése), irodalom (rímek és ritmusok), történelem (a zene, mint társadalmi mozgalmak mozgatórugója; himnuszok keletkezése), média, gazdaság (egy magyar zenész élete – vendégelőadó).

A tanév végére ebben fejlődnek diákjaink:

Megismerik a különböző tudományterületek gyakorlati vonatkozásait és a köztük lévő összefüggéseket

Megtanulnak egy kérdést több szempontból megvizsgálni, fejlődik a kritikai gondolkodásuk

Eredményesebb problémamegoldókká válnak (egyéni-, csapat- és projektmunka kereteiben is)

Választékosabban tudják kifejezni magukat angolul, fejlődik a szakszókincsük

Megtanulnak komplex szövegeket értelmezni, esszét írni és érvelni angolul

Junior évfolyam

A Junior év sajátossága, hogy a diákok maguk állítják össze a nagyedévekre vonatkozó  órarendjüket. Két fő foglalkozástípusból választják ki azokat, amelyek az érdeklődésükkel, illetve az ambícióikkal összhangban vannak: szemináriumok és készségfejlesztő workshopok.

  • szemináriumoknak két fő típusa van. A tanév elején egy-egy nagyobb tudományterület áttekintését, lényeges kérdéseit és alkalmazott módszertanait magába foglaló bevezető szemináriumok közül választhatnak diákjaink. A második negyedévtől megjelenő specializált szemináriumokon az egyes részterületekkel mélyebben is megismerkedhetnek.
  • Junior diákjaink a készségfejlesztő foglalkozásokat is maguk választják ki, annak megfelelően, hogy miben szeretnének fejlődni (például: kutatási készségek), illetve mi lenne támogató számukra (például: stresszmenedzsment).

 

Az önállóság növelését is támogató készségfejlesztő és ismeretterjesztő foglalkozások egyaránt hozzájárulnak Junior diákjaink önbizalma és magabiztossága megerősítéséhez.

A külföldi továbbtanulásra készülő diákok a Junior év közepén csatlakoznak Study Abroad programunkhoz. Ennek első felében a pályaorientációs mentorálás mellett már az országismertető előadásokon is részt vesznek. A nyár folyamán két alkalommal egyéni konzultáción vesznek részt, amely segítségével két célországra szűkíthetik a terveiket, és elkezdik az egyetemlistájuk összeállítását is.

Példa a Junior évből:

Bevezetés a bölcsészettudományokba kurzusunk a következő témákkal foglalkozik: hogyan hasznosak és milyen területeket fednek le ezek a tudományterületek, mint pl. nyelv, nyelvészet, kommunikáció, posztmodern, filozófia, historiográfia, média, újságírás, művészettörténet, irodalom. Felfedezhetik mélyebben is az interdiszciplinaritást és megismerkedhetnek a bölcsészettudományokhoz kapcsolódó szakmákkal.

További példák a korábbi évek szeminárium kínálatából: Nemzetközi kapcsolatok, 21. századi függőségek, Jogi alapismeretek, Adatelemzés, Kriptográfia és kódtörés, Egészségpszichológia, Evolúciós biológia, 3D nyomtatás, Bevezetés a marketingbe.

A tanév végére ebben fejlődnek diákjaink:

Tisztában lesznek azzal, hogy milyen területek érdeklik őket és milyen lehetőségeik lesznek a középiskola után

Megismerik az őket érdeklő szakterületek aktuális problémáit, kérdéseit

Megismerik a hazai és külföldi felsőoktatási rendszereket

Két konkrét célországra szűkítik terveiket, személyre szabott jelentkezési menetrendet állítanak össze

Magabiztos, aktív szakmai nyelvtudásra tesznek szert szóban és írásban

Elsajátítják a felvételihez, egyetemi és első munkahelyi évekhez legfontosabb készségeket

Senior évfolyam

Senior évben a cél a továbbtanulással kapcsolatos tisztánlátás, az országokkal, egyetemekkel és szakokkal kapcsolatos konkrét tervek megfogalmazása. A végzős év fő feladata ezen tervek megvalósítása. Diákjainkat információkat megosztó workshopokkal, további készségfejlesztéssel, illetve a jelentkezési, felvételi folyamatot végig kísérő mentorálással segítjük.

Példa Senior évből:
Öregdiákjainkkal rendszeres online beszélgetéseket szervezünk, ahol az egyetemekről, szakokról, városokról, megélhetésről és diákmunkáról is mesélnek. Így diákjaink első kézből ismerhetnek meg valós információkat, amelyeket nehéz lenne máshonnan megszerezni.
Emellett a tanév során rendszeresen tartunk felsőoktatási tájékoztató előadásokat, egyetemválasztási tanácsadást, profil- és portfólióépítő workshopokat, készségfejlesztő workshopokat, felvételikre felkészítő foglalkozásokat.

A tanév végére ebben fejlődnek diákjaink:

Megtalálják a lehetőségeikhez és céljaikhoz leginkább illő egyetemeket, szakokat

Erős jelentkezési anyagot adnak le ezekbe az intézményekbe

Elsajátítják az akadémiai esszéírás, a kutatásmódszertan és más egyetemi készségek lényegét

Megtanulnak jó önéletrajzot, motivációs levelet írni, személyes pénzügyeket kezelni

Megtanulnak komplex szövegeket értelmezni, esszét írni és érvelni angolul

Életképek

Maradtak még kérdéseid?

Regisztálj következő nyílt napunkra, és tedd fel őket nekünk személyesen!