Úgy tervezi, hogy ősszel Kanada egyik vezető egyetemén kezdi meg a felsőfokú tanulmányait. Az Engame Akadémia képzését fontos személyiségformáló tapasztalatnak tartja, amely nagyban segíti célja elérésében. Milyen egyetemi képzésre szeretne menni, honnan kapott ajánlatokat, és hogyan tervezi a karrierjét? Ismerjétek meg Simák Dániel végzős gimnazista történetét, aki évek óta tudatosan készül a sikeres felnőttkorra!
Mesélnél magadról: melyik suliba jársz, és mit csinálsz a szabadidődben?
Az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnáziumának 12. osztályos tanulója vagyok, vagyis idén érettségizem. A szabadidőmben hetente hatszor karatézom, és zongoraórákra is járok heti egy alkalommal. A fennmaradó időt pedig az Engame-ben, illetve családommal és a barátaimmal töltöm.
Gyerekkorodban mi szerettél volna lenni, milyen foglalkozások tetszettek?
Többször változtak az elképzeléseim, de főleg olyan foglalkozások vonzottak, mint a legtöbb kisfiút: focista, tűzoltó. A problémamegoldás és a logikai játékok mindig lekötöttek, így korán látszott, hogy reál beállítottságú vagyok. Ez az iskolában is beigazolódott, és most matek és kémia fakultációkra járok.
Hogyan változtak azóta a terveid?
Anyai ágon kanadai vagyok, és a magyar mellett kanadai állampolgársággal is rendelkezem. Kiskorom óta sok időt töltöttem Kanadában, ahol nagyon jól érzem magam, és ott tervezek továbbtanulni. Olyan szakra szeretnék menni, ahol a képzés részeként mérnöki tudást, és mellé menedzsment vagy business skilleket szerezhetek. Úgy gondolom, hogy egy ilyen kombináció rengeteg irányt és lehetőséget nyithat meg.
Mióta vagy Engame-es diák? Hogy látod, miben fejlődtél azóta?
Kilencedikesként csatlakoztam a négyévfolyamos programhoz, és ez számomra egy olyan személyiségformáló tapasztalat, ami segített, hogy kinyíljak, miközben jobban megismertem önmagamat és a világot. A készségeim terén fejlődtem a legtöbbet: könnyebben tudok kilépni a komfortzónámból, jobban tudom rendszerezni a gondolataimat és hatékonyabban kommunikálok. Nagyon fontosnak tartom ezeket a készségeket, mert a lexikális tudással ellentétben nem elfelejthetőek, és egész életem során számos helyzetben tudom hasznosítani őket.
Mik voltak a legjobb élményeid, illetve a legnagyobb kihívások az Engame-es évek során?
Tetszett, hogy a tanárok interaktív órákat tartanak és kifejezetten a gyakorlatra fókuszálnak, mi diákok pedig gondolkodunk és problémákat oldunk meg. A diáktársaim hozzám hasonlóan rendkívül motiváltak, így folyamatosan húzzuk egymást felfelé. Előfordult, hogy valami nehézséget jelentett, de azt sem negatív tapasztalatként éltem meg. Például dolgoztam egy nagyobb kutatási projekten azzal a céllal, hogy feltárjam, mennyire környezetbarátak az elektromos autók. Mivel komplex problémáról van szó, sok időt szántam rá, de sokat is tanultam belőle.
Mi tetszett a legjobban az Engame Akadémia nyújtotta lehetőségek közül?
A debate, azaz érvelésfejlesztő workshop, ahol spontán kellett érveket gyűjtenünk egy témáról, azokat strukturáltan kifejezni, és meggyőzni másokat az álláspontunkról. Ez komoly kihívást jelentett, de hozzájárult ahhoz, hogy a mindennapi kommunikációban is jobban át tudjam adni a gondolataimat. A workshop után az iskolában az egyik angolórán vitáznunk kellett, és már ott érezhetően rutinosabban tudtam érvelni, mint az osztálytársaim.
Van olyan céglátogatás, ami maradandó élmény volt számodra?
Az egyik céglátogatás keretében egy marketinggel foglalkozó vállalatnál tölthettem néhány órát, ahol marketingtervet kellett készíteni egy termékre. Különleges élmény volt, mert úgy tudtam bekapcsolódni, mintha én is a vállalatnál dolgoznék. Arra is volt példa, hogy miután jobban ráláttam egy területre, rájöttem, hogy nem az én világom. Szerintem ezek is hasznos tapasztalatok, mert segítenek kizárni bizonyos témaköröket.
Milyen egyetemi ajánlatokat kaptál a képzés végére? Melyiket fogadtad el, és miért?
Több helyről – Kanadából és Hollandiából – kaptam ajánlatokat, de még egyiket sem fogadtam el. Nálam az első helyen a kanadai Queens University áll, valószínűleg ezt fogom választani, mert akadémiai szempontból kiváló egyetem, másrészt nagyon jó a diákközösség. Számomra utóbbi is nagyon fontos a kapcsolatteremtési lehetőségek miatt. A szak, amit választottam, ötvözi a mérnöki és a business tudást, tehát kifejezetten olyan specializáció, ami engem érdekel.
Mennyire volt szükséged az akadémián elsajátított készségekre a felvételiken?
A kommunikációs készségek mindig sokat nyomnak a latba egy felvételinél, de a vezető nemzetközi egyetemeken nemcsak a jelentkezők osztályzatait veszik figyelembe, hanem a soft skilleket is. Egyes intézmények ezeket a készségeket igyekeznek külön feladatokkal is felmérni: például részt vettem egy videós felvételin, ahol pár perc felkészülés után röviden ki kellett fejtenem a gondolataimat egy megadott témában.
Mit szeretnél csinálni az egyetem elvégzése után?
Bízom benne, hogy az egyetemi évek alatt további hasznos tapasztalatokat fogok szerezni, amelyek alapján tudatos döntést hozhatok arról, hogy mivel szeretnék foglalkozni. A nyári szünetekben mindenképp szeretnék komoly vállalatoknál munkát vállalni, és abban is biztos vagyok, hogy az alapképzés után szeretnék mesterképzésre menni. Ennél tovább egyelőre nem gondolkodtam, de hosszabb távon annak örülnék, ha lenne egy kreatív vállalkozási ötletem, amit fel tudok építeni.
Képzéseinken diákjaink segítséget kapnak a tudatos pályaválasztásban, a tanulmányaikat és karrierjüket támogató készségek fejlesztésében, a magabiztos angoltudás elsajátításában, majd pedig álmaik egyetemére való bekerülésben – akár itthon, akár külföldön. Felkeltettük az érdeklődésed? Látogass el nyílt napunkra és ismerd meg középiskolásokat támogató, alternatív oktatási programunkat.