Ki jelentkezhet a Sophomore évfolyamra?

Ha jövőre leszel 10. osztályos: a következő tanév szeptemberétől kezdheted a Sophomore évfolyamot.

Ha most vagy 10. osztályos: a tanév közben a februárban induló második félévtől lehet csatlakozni – ha lemaradnál a januári jelentkezési határidőről, a következő tanévben a Junior évfolyamhoz csatlakozhatsz.

Korlátozott számban áprilisban, a negyedik negyedévtől online van lehetőség csatlakozni, amennyiben addig sikeresen teljesíted a felvételinket. Az online csatlakozó diákok a következő tanévben eldönthetik, hogy online szeretnék folytatni, vagy a jelenléti oktatást részesítik előnyben.

A foglalkozások angolul zajlanak. Nyelvvizsgát nem kérünk, de a foglalkozásokon való részvételhez elengedhetetlen, hogy pontosan értsd az elhangzottakat és aktívan ki tudd fejezni magad az órákon.

11. osztálytól járnál hozzánk? Tudj meg többet a Junior évfolyamról >>

Mi a Sophomore évfolyam célja?

A tizedikeseknek szóló Sophomore évfolyam középpontjában a készségfejlesztés, a pályaorientáció és az interdiszciplináris látásmód kialakítása áll.

Ebben az évben arra fókuszálunk, hogy diákjaink az iskolai tantárgyak keretei közül kitekintve ismerkedjenek meg azzal, hogy mit foglalnak magukba az egyes tudományterületek, és ezek hogyan kapcsolódnak egymáshoz, illetve valódi szakmákhoz.

Minden negyedévben tematikus workshopok keretében egy-egy hétköznapi témát járunk körül, amelyen keresztül diákjaink betekintést nyernek a körülöttük lévő világ problémáiba és azok megoldási lehetőségeibe.

Jelentkezés

A tanév végére ebben fejlődnek diákjaink:

Megismernek különböző tudományterületeket és a köztük lévő összefüggéseket
Megtanulnak több nézőpontból vizsgálni adott kérdéseket és kritikusan gondolkozni
Eredményesebb problémamegoldókká válnak (egyéni-, csapat- és projektmunka kereteiben is)
Választékosabban fejezik ki magukat angolul, fejlődik a tudományos szókincsük
Megtanulnak komplex szövegeket értelmezni, esszét írni és érvelni angolul

Mi történik az órákon?

kulfold carousel (3)

Biztonságérzet kialakítása

Egy iskolai tanórán a társaik véleményétől vagy a hibázástól való félelmükben sokan nem mernek igazán önmaguk lenni, megszólalni. Amikor hozzánk érkezik egy diák, első feladatunk, hogy ezeket a gátlásokat feloldjuk, és a csoport minden tagja úgy érezze, hogy egy biztonságos, elfogadó közegbe érkezett. Oktatóink fokozott figyelmet fordítanak ennek fenntartására az egész program során.

EA_évnyitó_20190831_047

Csapatépítés

Sokan nálunk kerülnek először olyan helyzetbe, ahol nem egyedül, hanem csapatban kell megoldást találniuk egy-egy problémára vagy mások munkája az övékre is kihatással van. Éppen ezért a Sophomore évben is nagy hangsúlyt fektetünk rá, hogy eszközöket adjunk a diákok kezébe ezek hatékony kezeléséhez.

sophomore2

Tematikus negyedévek

A finn modellre épülő workshopok során hétköznapi problémákat járunk körbe különböző tudományterületek mentén. A pénz témája kapcsán például megvizsgáljuk, miért váltott a társadalom cserekereskedelemről pénzbeli fizetőeszközökre és hogyan ruházódott fel értékkel egy papírdarab, külön órán foglalkozunk például a szegénység kérdéskörével a gazdaságtudomány és a szociológia nézőpontjából, és beszélünk a személyes pénzügyek kezeléséről is.

fresh

Készségfejlesztés

A Freshman évfolyamban megalapozott tudásra építve ebben az évben kezdünk el behatóbban foglalkozni azokkal a készségekkel, melyekre az egyetemi éveik alatt biztosan szükségük lesz a diákoknak.

Megismerkednek többek között az esszéírás alapjaival, összetett szövegek értelmezésével, a kritikus gondolkodás fontosságával vagy a hatékony prezentációk elemeivel is.

Tutorálás

Mentorálás

A Sophomore diákok csoportos mentoráláson vehetnek részt a tanév során. A mentor feladata, hogy segítse őket a személyes és szakmai fejlődésében. A rendszeres találkozókon a diákok érdeklődési körükről, céljaikról, és bármilyen őket foglalkoztató kérdésről beszélgethetnek mentorukkal. A mentor emellett a diákok éves projektjének megvalósításában is segítséget nyújt.

A tanév programjáról

Sophomore évfolyamunkon minden foglalkozás teljes egészében angolul zajlik.

 
Kötelező programelemek
  • Negyedévente 7 x 90 perc tematikus workshop – hétköznap délután vagy szombaton
  • Készségfejlesztő workshopok – negyedévente több alkalommal hétköznap délután vagy szombaton
  • Csoportos mentorálás 6-8 fős kiscsoportokban  – negyedévente előre egyeztetett időpontban
  • Projekt workshopok – minden negyedévben előre jelzett időpontokban
Fakultatív programelemek
  • Egyéni konzultáció a mentorral: Előre egyeztetett időpontokban
  • Field Tripek (szakmai kirándulások, céglátogatások a pályaorientáció elősegítéséhez) – negyedévente több alkalommal, előre jelzett időpontokban, hétköznap délután
  • Meet the Expert (beszélgetés meghívott szakemberekkel személyes tapasztalatukról az adott szakterülettel kapcsolatban) – negyedévente több alkalommal előre jelzett időpontokban, péntek délután
  • Society-k (a diákok érdeklődési körei mentén kialakuló önszervező diákklubok) – az időbeosztást a diákok alakítják egymás közti megbeszélés szerint
  • Tematikus Napok  (egy-egy téma köré épülő intenzív, egész napos workshopok) – évente több alkalommal előre jelzett időpontokban, hétvégén vagy iskolai szünetben.
  • English Crash Course (kiscsoportos angol felzárkóztató kurzus – kéthetente előre egyeztetett időpontban, jelentkezők számának függvényében indul.
  • Junior szeminárium (alapvetően tizenegyedikeseknek szóló, adott szakterületekre fókuszáló foglalkozások) – heti egy alkalommal hétköznap délután vagy szombaton

Tanári szemmel

“A Sophomore évfolyam épít a diákok iskolában és azon túl szerzett tudására. Izgalmas és rendkívül fejlesztő folyamat tantárgyak helyett témák mentén bővíteni az ismereteket, nagy hangsúlyt fektetünk az összefüggések keresésére. A diákok sokat dolgoznak csoportban a foglalkozások során, a téma alapú oktatás lehetőséget ad egészen komplex jelenségekkel kapcsolatos beszélgetésekre, miközben különböző tudományterületeket érintünk.

Sokszor érkezik az a visszajelzés a sophomore csoportoktól, hogy mennyire izgalmas valós problémákat megvitatni, és milyen megerősítő számukra, hogy kiderülhet mennyi mindennel kapcsolatban van elképzelésük, saját véleményük, amit egy támogató közegben meg is oszthatnak.

Sokszínű órák ezek a tematika és a módszertan tekintetében egyaránt, ahol a diákok felszabadultan, aktívan, kreatívan, egymással együttműködve azt is megtanulják, hogy hibázni jó dolog, törekedni érdemes, és az érdeklődésüknek megfelelő ismeretszerzés egy fantasztikus élmény, a nyitottság pedig egy kulcsfontosságú készség.”

– Viki, a Sophomore évfolyam koordinátora

viki_crop

Milyen lépésekből áll a felvételi?

 

1. A regisztrációs lap kitöltése >>
2. Írásbeli jelentkezési lap kitöltése – ezt a regisztráció után mindenkinek e-mailben küldjük ki.
3. Részvétel egy felvételi beszélgetésen, melynek időpontját mindenkivel egyénileg egyeztetjük.

*Adatkezelési tájékoztatónkat itt éred el: Adatvédelmi tájékoztató >>