Project Expo 2019 – a színházi rendezéstől a saját építésű játékgépekig

2019-ben 4. alkalommal került megrendezésre a Project Expo az Engame Akadémián, ahol vállalkozó kedvű diákjaink bemutatták tavaly készült projektjeiket. Ezek a színházi rendezéstől, a kémiai kísérleteken át a saját könyvekig és játékgépekig változatos témákat fedtek le.

Miben segít a projekt?

A projektek a remek lehetőséget adnak a készségek fejlesztésére és gyakorlására. Az egyéni munka folyamán a diákok olyan kulcsfontosságú, ám oktatásban kevésbé középpontba kerülő képességeket használnak, mint a tervezés, a kreativitás, a kritikus gondolkodás, a hatékony időgazdálkodás, valamint a direkt visszajelzés kezelése és az ebből való tanulás.

A projektmunka emellett a pályaorientációban is sokat segít a diákoknak, hiszen a megvalósítás alatt megtapasztalhatják, milyen is az adott terület, és hogy el tudják-e magukat képzelni ebben hosszabb távon. 

Az Engame Akadémián célunk, hogy a diákok megtalálják azt a területet, ami őket érdekli, amiben tehetségesek, amit élveznek, amiben motiváltak. A projektmunka ehhez biztosít változatos lehetőségeket: diákjaink maguk választanak ki egy őket érdeklő témát, amiben elmélyülhetnek. 

Hogyan is készül egy Engamer projekt?

A diákok érdeklődési területüknek megfelelően maguk választják ki a projekt témáját, célját. Ez számtalan izgalmas opciót takar: lehet ez egy művészeti projekt, részt vehetnek szakmai gyakorlaton, készíthetnek kutatást, alkothatnak különféle technikákkal, technológiákkal, vagy szervezhetnek eseményeket. 

A projekt megvalósításában a diákokat a mentorukkal történő egyéni konzultációk, valamint csoportos foglalkozások is segítik. Az egész éven átívelő projektmunka eredményét a diákok az év végi Project Fair keretein belül osztják meg egymással.

Project Expo 2019: diákjaink projektjei

Az ősszel megrendezett Project Expo alkalmával a vállalkozó kedvű diákok az érdeklődő szülőknek és új Engamereknek is prezentálták munkájukat. Idén 12 diákunk adta elő Freshman, Sophomore és Junior évben készített projektjét. 

Az 2019-es Project Expo-t Lehóczky Zsófi Junior évfolyamos diákunk előadása kezdte. Projektje a ‘Pillanatok filmszalagon és képkeretben’ címet viselte. Zsófi örömmel mesélte, hogy érdeklődési területében való elmélyülés alátámasztotta, hogy ez egy valóban élvezetes szakma lehet számára.

“Már az év elején tudtam, hogy valami olyan projektötlettel kell előállnom, ami szorosan kapcsolódik a művészetekhez, ez esetemben a fényképezést és a filmkészítést jelentette.”

A második bemutatott diákmunka a kémia és a média világát ötvözte. Kubovics Anna ‘Műkődik a kémia?’ című projektjének célja a természettudományok érdekes oldalának bemutatása volt a fiatalabb korosztályok számára. Ehhez Anna kémiai kísérletes videókat készített, amiket Youtube-on osztott meg.

“A videót gondoltam a legkönnyebben feldolgozhatónak és megérthetőnek, illetve a mostani fiatalok ingerküszöbe is magasabban van, mint akár csak az én korosztályomé volt. Így igyekeztem rövidre és pörgősre elkészíteni ezeket a tartalmakat, és természetesen minél látványosabbra, hogy megkönnyítsem a koncentrálást is, és lehetőleg minél többen nézzék végig, hiszen a videók végén található a magyarázat.”

A jelenleg Senior évfolyamos Szücs Balázs egy egészen elképesztő célt valósított meg:

“A projektem célja, hogy egy hitelkártya méretű alaplap-számítógép segítségével megépítsek egy 80-as éveket visszaidéző árkád játékgépet, ami elfér egy bárpult tetején, képes több konzol játékait is futtatni, és egy használt árának töredékébe kerül.”

A Balázs által készített ‘RetroPi: Raspberry Pi alapú árkád játékgépkipróbálható volt a Project Expon – és természetesen hatalmas sikert aratott!

Szénás Anna videón mesélt be Mandala festésprojektjéről, az érdeklődők pedig a kiállítási idő alatt élőben is megcsodálhatták a foglalkozásán készült festményeket.

“Tavaly egy mandala festő projektet csináltam, melyben egy foglalkozás során megtanítottam 4 lánynak, ezt a speciális technikát. A célom az volt, hogy megmutassam, hogy a mandaláknak és a mandala festésnek pozitív hatása van az emberekre.”

Az ötödikként prezentáló Mészáros Emma tánccal és szervezéssel foglalkozó projektjét mutatta be, amely az Egy álom kezdete – hip hop workshop címet viselte. Emma a következő tanulságot mesélte el:

“Ez volt az első önálló projektem, amelynek a szervezése során nagyon sokat tanultam. A kreatív résszel ellentétben, itt már együtt kellett dolgoznom másokkal, és együtt kellett megoldást találni a felmerülő kérdésekre. Számomra ez jelentette a nagyobb kihívást, hiszen az elején nem is gondoltam volna, hogy mennyi munkával jár egy ilyen esemény megszervezése.”

Milyen 19 évesen a világ egyik legnagyobb cégénél dolgozni?’ – Piszker Bence erre a kérdésre adott választ prezentációjában. Az üzleti világ iránt érdeklődő Bence a Microsoft-nál szerzett job shadowing tapasztalatait osztotta meg.

“Az egyik legérdekesebb feladat, amiben részt vettem, a legnagyobb éves eseményük, az Envision Forum szponzor kategóriáinak tervezése volt. Nagyon örülök, hogy bevontak a napi munkába is, mert úgy érzem, ez teljessé tette a tapasztalatot.”

Az idei Project Expo-n egy diákunk által készített ruhakollekciót is megtekinthető volt: Raskó Réka ‘Egyediség: válasz a fast fashion kihívásaira című projektje ugyanis a fenntartható divatra fókuszált. 

“Senior engames évemben a projekt munkámként egy videót készítettem, ahol jobban belemélyedtem a fast fashion buktatóiba, negatív következményeibe. Megfogalmaztam, milyen alternatívái lehetnek a fast fashionnek, amelyek kevésbé környezetszennyezőek.”

Hegedűs Alexa projektjének címe ‘Josephine Butler: a viktoriánus hölgyek védelmezője’ volt. Alexa egy rendkívül izgalmas kutatási témát választott:

“Egy olyan történelmi témát kerestem, amiről az átlagember szinte semmit sem tud. Nem foglalkoznak vele a történelemkönyvek, de hatással volt a mai világra. Így akadtam rá Josephine Butler munkásságára, és azon belül is, a talán kicsit megbotránkoztató fejezetére a történelemnek, a prostitúció helyzetének leírására.”

A jogi pálya iránt érdeklődő Müller Dóra az OTP-nél szerzett gyakornoki tapasztalatot. ‘JogÁszcímet viselő projektjének prezentálásánál elmesélte, hogy a gyakorlat segített neki leszűkíteni az őt érdeklő területet.

“Megtanultam milyen is egy feszes, hivatalos, irodai környezetben létezni. Nem hiszem, hogy a jövőben pénzügyi joggal szeretnék foglalkozni, de mindenképpen hasznosnak tekintem azt az alaptudást, amit ilyen rövid idő alatt elsajátítottam.”

Tóth-Rohonyi Kinga, jelenleg külföldön tanuló diákunk videón mesélt az általa rendezett színházi előadásról. Kinga örömére a ‘A Mi Kis Városunk’ túlnőtte magát a projekten: 

“Szerintem a projektnek alap célján, a színdarab megrendezésén kívül, egy másik, talán még fontosabb eredménye is lett. A próbák alatt a csapatból, ahol sokan nem is ismerték egymást, egy nagyon jó társaság lett. Rájöttünk, hogy egy nagyon jó közösség vagyunk, akik nemcsak nagyon szeretik egymást, de nagyon jól tudnak együtt dolgozni. Ezért idén elindítottuk a saját színjátszó körünket, ami azóta megnőtt, új tagokat talált, és lett két egyetemista vezetőnk is. A “Khaosz” színjátszó csoport idén már egy új előadásra készül.”

 

A művészeti projektek írói vonalát Végh Veronika képviselte. Veronika projektje céljául saját könyvének megírását tűzte ki – az ‘Álomtolvajok’ címet viselő művet pedig büszkén tarthatta kezében a prezentáció alatt. 

“Számtalan nehézségbe ütköztem a mű írása során, amiből a legnagyobb talán az írói válság leküzdése volt. 2014-ben emiatt hagytam abba az írást. Szerencsére azonban idén sikerült megoldanom ezt a problémát.”

 

Az előadások hangulatos lezárásaként a cselló hangjai töltötték be a termet: a közönség a ‘High Hopes – Nyolc csellóval‘ feldolgozást hallgathatta meg, amely Zelenyánszky Lőrinc projektmunkájának fantasztikus eredménye.

Lőrinc maga készítette a kottát, a felvételeket és önállóan vágta össze a szólamokat. Szavak helyett többet mesél az alábbi felvétel:

Nagyon köszönjük minden diáknak és szülőnek a részvételt, és még egyszer gratulálunk a fantasztikus projektekhez diákjainknak!

Az eseményről készült videónkat megtekintheted Facebook oldalunkon:

Számodra is érdekes lenne egy ilyen lehetőség? Tudj meg többet oktatási programunkról!

Hasonló cikkek